Font de Mora copia i pega la nostra "guerrilla del Voluntariat pel Valencià"

Una setmana després que Escola Valenciana presentara la campanya de promoció del Voluntariat pel Valencià per formar parelles lingüístiques, el conseller Font de Mora ha decidit improvisar una campanya amb l’objectiu de no quedar en evidència per la seua nul·la activitat de promoció del valencià. La campanya del Conseller copia, fins i tot, la metodologia que el gabinet de comunicació d’Escola Valenciana ha aplicat: publicitat combinada amb accions de teatre en espai públics.

La situació és encara més paradoxal, Escola Valenciana va enviar a l’Acadèmia Valenciana de la Llengua una proposta de campanya del Voluntariat anomenada "Parlar en Valencià no costa res", i ara la Generalitat la utilitza com a pròpia. L’entitat cívica ha denunciat, a més, que tot i la diferència pressupostària la campanya d’Escola Valenciana és molt superior i extensa a la de l’administració que se centra en 1000 davantals i 100 vinils autoadhesius. La Generalitat hauria de fer un esforç més generós.

El president d’Escola Valenciana, Diego Gómez, ha afirmat que "ens felicitem perquè Font de Mora haja eixit de l’immobilisme ni que siga per solapar les campanyes d’Escola Valenciana, el que ens sorprén és que ens critique i després ens copie fins i tot les campanyes, queda clar que a les nits Font de Mora somia amb Escola Valenciana". Gómez ha afegit que "si Font de Mora vol que l’ajudem a promocionar la llengua que ens telefone, ho farem de grat, sense improvisacions, amb rigor". El president de l’entitat ha afegit que "no m’estranya que Font de Mora siga el membre del Consell menys valorat, i en descens".

Escola Valenciana ha recordat que des del 2005 presenta a la conselleria propostes de subvenció per al Voluntariat pel Valencià, amb resposta negativa.  L’entitat cívica ha insistit, això no obstant, que tot el que siga promocionar el valencià és benvingut.

D’altra banda, Escola Valenciana ha informat que la campanya del Voluntariat és tot un èxit a tot el territori, i que en tretze dies s’han creat 300 parelles lingüístiques, formades per persones que volen aprendre valencià amb persones que ja el parlen.