Rus intenta evitar comparéixer davant el jutge

La jutgessa observava indicis clars d’un delicte de faltes per d’injúries i amenaces tipificat al 620.2 del codi penal, i citava a declarar al president de la Diputació de València el darrer 23 d’octubre. Tres dies abans de la cita, Rus presentava un recurs per evitar acudir a declarar i la vista se suspenia in extremis. La jutgessa ja es va pronunciar sobre el primer recurs de Rus, contradient l’alcalde de Xàtiva i afirmant que Escola Valenciana té motius suficients per a continuar el procés. Aleshores el recurs de Rus va passar a l’audiència i està encara pendent de resolució.

No obstant això, Alfonso Rus torna ara a presentar un nou recurs i fonts jurídiques d’Escola Valenciana han destacat el caràcter "dilatori" i "reiteratiu" del mateix, vist que ara l’audiència ja acumula dos apel·lacions idèntiques pendents de resolució. L’objectiu és presentar recursos idèntics per obstacularitzar i endarrerir el procés judicial. El president d’Escola Valenciana, Diego Gómez, ha destacat que "el dia després que la jutgessa citara a declarar Rus, aquest va dir que hi aniria sense problemes, però la realitat és que Rus està utilitzant tots els recursos per evitar-ho, tira la pedra i amaga la mà i té una actitud covard i indigna d’un polític". El president d’Escola Valenciana ha recordat que un dels objectius de l’entitat és potenciar valors democràtics i "els nostres dirigents demostren dia a dia que n’estan mancats".

La denúncia d’Escola Valenciana, presentada a nom de tots els seus responsables comarcals i encapçalada pel seu president Diego Gómez, es va presentar després que Rus qualificara els mestres valencians de "gilipolles" i "pocavergonyes" i amenaçara de "rematar-los". Els insults i les amenaces van arribar després que membres d’Escola Valenciana es concentraren a Xàtiva el darrer 25 d’abril, mostrant pancartes en contra de la política educativa del govern Camps. La denúncia va ser interposada en el jutjat de primera instància i instrucció número 2 de Xàtiva. En concret el jutjat emet un aute d’incoació a Rus per un suposat delicte tipificat en l’article 620.2 del codi penal. Els insults es van dur a terme durant un acte públic, on es trobava present Ricardo Costa, secretari general del PP al País Valencià i mà dreta de Francisco Camps.

Diego Gómez ha recordat també que Escola Valenciana prepara tot un paquet de demandes i denúncies públiques en diferents fronts, principalment per l’acció del Conseller d’Educació Alejandro Font de Mora, pel que fa als incompliments de la Llei d’ús i ensenyament del valencià que està recollint l’Oficina de Drets Lingüístics (drets@fev.org) de l’entitat.