Rus serà jutjat per insultar els professors valencians

El passat 23 d’octubre Alfonso Rus havia d’acudir al jutjat número 2 de Xàtiva per encetar un judici de faltes per "injúries" després que el president de la Diputació afirmara dels professors que són "gilipolles", "pocavergonyes" i "calia rematar-los". Unes declaracions que seguien un acte celebrat a Xàtiva de l’entitat Escola Valenciana en protesta per la política educativa del govern valencià. Després d’haver afirmat que "no tenia problemes en acudir i explicar a la jutgessa els fets" Rus va decidir presentar un recurs al·legant que l’entitat no estava legitimada com a causa demandant. En concret, el jutjat emet un aute d’incoació a Rus per un suposat delicte tipificat en l’article 620.2 del codi penal.

Ara, en les properes setmanes la jutgessa de Xàtiva concretarà una data i citarà a les parts en el procés. La denúncia va ser interposada en nom de tots els responsables comarcals d’Escola Valenciana, encapçalada pel seu president Diego Gómez. Tots ells també seran citats com a part demandant.

El president d’Escola Valenciana, Diego Gómez, ha afirmat: "Ja ho vam deixar ben clar en el discurs de la Nit d’Escola Valenciana de dissabte, aquest és un pas més, però en aquest i en altres fronts anem a continuar defensant els valors de la radicalitat democràtica, en front l’actitud de baixesa moral i autoritarisme dels nostres governants". Gómez ha afegit que "el cas és encara més greu, donat que cap membre del govern i el seu partit l’ha desautoritzat".  Gómez ha afirmat que "episodis com el de Rus o la recent sanció al director de Monfort per part del Conseller Font de Mora són una mostra alarmant de manca de cultura democràtica, ens avergonyeixen".

Diego Gómez ha recordat també que l’Oficina de Drets Lingüístics d’Escola Valenciana prepara tot un paquet de demandes i denúncies públiques en diferents fronts, principalment pel que fa a l’acció del Conseller d’Educació Alejandro Font de Mora.