Fapa-València i Escola Valenciana demanen que tots els centres oferten ensenyament en valencià

Continua la ronda de contactes  d’Escola Valenciana amb l’objecte de fomentar aliances i recollir propostes pel que fa a la promoció del sistema educatiu plurilingüe en valencià. Hui ha estat el torn dels representants dels pares i mares. Ambdues entitats, Fapa-València i Escola Valenciana, han emés un comunicat on sol·liciten a Conselleria que "en qualsevol centre valencià és puga estudiar en valencià". "No es tracta ja només del dret a estudiar en la llengua materna, el que reivindiquem és potenciar el sistema que haja donat en els darrers 25 anys els millors resultats, i aquest és indubtablement l’ensenyament en valencià", ha afirmat Maria José Navarro, president de Fapa-València. Per la seua banda Vicent Moreno, president d’Escola Valenciana, ha instat a Conselleria a fer públics els múltiples informes que posseeixen que demostren "l’abismal diferència de competència bilingüe en uns i altres alumnes, totes les proves constaten que els alumnes de les línies en valencià tenen major domini de valencià però també i de forma contundent de castellà, no podem continuar primant el sistema monolingüe en castellà".

En total, al País Valencià hi ha 774 centres que ofereixen programes d’ensenyament en valencià (un 44,8% del total) dels 1.726 centres públics i privats d’infantil i de primària. A molts nuclis urbans la manca d’oferta d’ensenyament en valencià a l’educació pública és patent: a València tan sols 47 centres públics de 95 ofereixen classes en català; a Alacant, solament n’ofereixen 10 centres públics de 57; a Castelló, 33 de 37; i a Elx, 15 de 36. A aquestes xifres cal sumar l’alarmant manca d’oferta en l’ensenyament concertat i privat. Només un 8% dels centres privats i concerts de la ciutat de València ofereixen ensenyament en valencià mentre que a la ciutat d’Alacant la xifra és del 3%.