El Feslloch es consolida com el festival de referència en valencià

El Feslloch, el festival de cloenda de La Gira d’Escola Valenciana, torna, com cada primer cap de setmana de juliol a pendre els carrers de la població castellonenca de Benlloch, per a omplir-los de joves, carregats amb les seues motxilles i tendes de campanya, dispossats a gaudir del bó i millor de la música en valencià. El Feslloch, que se celebrarà els propers 5, 6 i 7 de juliol, celebra la seua sisena edició consolidant-se com un referent en els festivals d’estiu en la nostra llengua.

Atupa, Olives Trenkaes, Dr. Calypso, Feliu Ventura, El Corredor Polonés, Autòmats, Tanstúpids, Pep Gimeno "Botifarra", Miquel Gil, Senior i el Cor Brutal, Bandits, Sant Gatxo, Andreu Valor, Verdcel, Komfussió o els Djs selectors de Jamaican Memories son els grups que participen per primer cop en el Feslloch. El que indica la bona salut de la música en valencià. Junt a ells també ho faran altres grups com Sva-ters, Rapsodes, Inèrcia, Malnom, Aspencat, La Gossa Sorda, Tomb Bombadil, Tashkenti o Xavi Castillo que ja han participat en alguna de les cinc edicions anteriors del Feslloch. Cal destacar, alhora, que entre les més de 30 actuacions, entre grups i DJ’s, més de la meïtat de les bandes participants presenten nou treball discogràfic.

Les actuacions musicals del Feslloch d’enguany tindran 3 escenaris diferenciats: l’escenari gran, on es realitzen els concerts de la nit i on també tindran cabuda les actuacions de Feliu Ventura i Senior i el Cor Brutal el divendres de vesprada i la del showman Xavi Castillo el dissabte de vesprada, l’auditori on tenen cabuda les actuacions en xicotet format el divendres i dissabte de vesprada i la zona chill out on els DJ’s selectors de Jamaican Memories punxaran el seu reggae clàssic durant les vesprades de divendres i dissabte.

Però no tan sols té cabuda la música al Feslloch, ja que durant els 3 dies que dura el festival, els assistents poden gaudir de la piscina, la zona d’acampada, el concurs de gràfits, que s’estrena enguany, visionar el documental "Una llengua que camina", fer excursions pels paratges de la zona, participar al campionat de futbet, al concurs de karaoke….

Els i les assistents també tenen al seu abast tres línies d’autobus per tal d’acudir al Feslloch des de les diferents comarques del País Valencià, així com servei de paella i torrada per a dinar i sopar durant el cap de setmana.

Per últim, l’organització del Feslloch vol destacar la congelació de preus de l’abonament dels 3 dies, que no ha pujat el seu preu en els darrers 3 anys i que manté el seu preu anticipat en 25 €.

Tota la informació sobre els autobusos i els punts de venda d’abonaments arreu del País la podeu trobar a: www.lagira.cat i www.feslloch.com.

Ja sabeu que els abonaments els podeu comprar per anticipat fins el 2 de juliol a través de la botiga on-line d’Escola Valenciana: http://www.escolavalenciana.com/productos/index/479/1/abonament-feslloch

El últims concerts de la GIRA D’ESCOLA VALENCIANA, previs al Feslloch, són: d’una banda el FESFOC, concert de Fogueres d’Alacant organitzat per Escola Valenciana, serà el 15 de juny a les 23h, a la Universitat d’Alacant; d’altra banda, el concert de la Safor –que es va haver d’ajornar– serà finalment el dia 30 de juny a Vilallonga.