La consellera Català assetja amb policia el CEIP Ciutat de Cremona el primer dia de classe

"Estem consternats de veure la imatge que ha provocat la consellera d’Educació. En compte de dur un mestre o una mestra al Cremona, M. José Català ha optat per dur a l’escola la policia i desallotjar famílies i professorat voluntari", ha declarat Vicent Moreno, president d’Escola Valenciana.

Donada la situació excepcional que s’ha creat al CEIP Ciutat de Cremona, l’entitat cívica sol•licitarà aquesta setmana a les Corts valencianes, el Síndic de Greuges, el Consell Valencià de Cultura, la Xarxa Vives d’universitats i l’Acadèmia Valenciana de la Llengua que es pronuncien sobre l’assetjament policial de la consellera d’Educació al CEIP Ciutat de Cremona el dia que l’alumnat ha començat les classes.

Hui ha començat el curs per a l’alumnat valencià des d’Infantil fins a Batxillerat. Hui des de la Plataforma per la Defensa de l’Ensenyament Públic de la qual forma part Escola Valenciana s’han convocat concentracions a tots els centres públics del País Valencià per deixar constància que aquest curs no és normal i que la Conselleria d’Educació intenta desmantellar l’escola en valencià, pública, de qualitat i laica per diverses vies, des de l’aplicació de la LOMCE fins a enviar la Policia Nacional a centres com el Cremona.

Representants d’Escola Valenciana han estat presents en algunes de les concentracions a les escoles i instituts de les nostres comarques. Des del CEIP El Palmeral d’Alacant fins al CEIP Herrero de Castelló, passant pel suport a les famílies de l’alumnat de 3 anys del CEIP Ciutat de Cremona d’Alaquàs.

"Malauradament la imatge del primer dia de classe és la de la policia desallotjant les famílies d’una escola pública que lluita per la seua supervivència i de pares i mares que estan cansats d’escoltar de M. José Català que els tanca l’escola per la davallada de la natalitat, quan justament enguany ha augmentat la xifra d’alumnat matriculat a les escoles i M. José Català ha obert algunes unitats en castellà pràcticament buides. En fi, una incongruència darrere d’una altra, però ara amb l’agreujant que la consellera evita el diàleg i les formes de democràcia normal per solucionar els problemes i recorre directament a l’actuació policial, unes formes de setge i d’estat policial que recorda temps grisos i llunyans", ha declarat el president d’Escola Valenciana.

Ara és quan l’entitat cívica constata que la consellera mai ha tingut voluntat de diàleg i deixa en evidència davant de tota la societat quins han estat els objectius de la seua cartera d’Educació: evitar el consens amb la comunitat educativa i promoure la repressió policial a les escoles.

La lluita de la comunitat educativa del CEIP Ciutat de Cremona des del curs passat per evitar que s’eliminaren les unitats educatives de 3 anys per a l’actual curs ha estat exemplar. La consellera ha respost sentenciant a mort l’escola, però les famílies dels alumnes de 3 anys havien arribat a una solució, dur els fills i filles a una aula del centre que pertany a l’Ajuntament d’Alaquàs i que professorat voluntari fera les classes. Hui 6 mestres interins i jubilats han intentat acomplir aquest propòsit, però la policia els ha desallotjat, també, per imperatiu de M. José Català.

A l’entrada de l’escola, les famílies i representants de les entitats que conformen la Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic han fet un corredor per donar suport a l’alumnat del centre i per a dignificar la tasca que està fent la comunitat educativa del Cremona. No hi havia missatges, ni pancartes, la inspecció educativa ha obligat la direcció de l’escola a retirar-les.

"Després de tot el balafiament de diners públics que ha fet aquest Govern valencià, la consellera Català no ha tingut ni un bri de dignitat per a solucionar un cas com el Cremona i tants d’altres, perquè s’ha dedicat a eliminar unitats educatives, fonamentalment en valencià ,de l’escola pública i ha incrementat les unitats en l’escola concertada. Això és un fet", han declarat fonts d’Escola Valenciana.