Escola Valenciana interposa una denúncia penal a Alfonso Rus

Escola Valenciana ha presentat hui una denúncia penal al jutjat d’instrucció de Xàtiva contra el president de la Diputació de València i alcalde de Xàtiva Alfons Rus per les seues declaracions, segons les quals els professors que usen valencià normatiu són "gilipolles", "pocavergonyes" i cal "rematar-los". La denúncia ha estat interposada per l’advocat d’Escola Valenciana i el seu gerent, Àngel Martí. Segons ha explicat Martí: "les paraules del president de la Diputació representen a tots els dirigents del govern valencià i a tots els membres del Partit Popular, ningú l’ha desautoritzat i, per tant, el cas és encara més greu". Escola Valenciana ha criticat durament el talant dels governants valencians "que avergonyeixen tot un poble i tenen conseqüències futures", i els ha equiparat a escala internacional amb les actituds del darrer govern nord-americà encapçalat per George Bush.

D’altra banda, Escola Valenciana ha recordat que el mes de juliol està previst que aparega la resolució de la demanda administrativa que va presentar fa un any i mig contra la Conselleria d’Educació per incompliment de la Llei d’Ús i l’Estatut d’Autonomia pel que fa al dret d’estudiar en valencià.