El jutjat accepta a tràmit la denúncia a Rus

La denúncia d’Escola Valenciana, presentada a nom de tots els membres de la seua junta directiva i encapçalada pel seu president Diego Gómez, es va presentar després que Rus qualificara els mestres valencians de "gilipolles" i "pocavergonyes" i amenaçara de "rematar-los". Els insults i les amenaces van arribar després que membres d’Escola Valenciana es concentraren a Xàtiva el darrer 25 d’abril, mostrant pancartes en contra de la política educativa del govern Camps.

La demanda va ser interposada en el jutjat de primera instància i instrucció número 2 de Xàtiva. En concret el jutjat emet una interlocutòria d’incoació a Rus per un suposat delicte tipificat a l’article 757 de la Llei d’Enjutjament Criminal.

Segons ha explicat Àngel Martí, gerent d’Escola valencian, "aquest és un pas més, però en aquest i en altres fronts continuarem defensant els valors de la radicalitat democràtica, enfront de l’actitud de baixesa moral i autoritarisme dels nostres governants". Martí ha afegit que "les paraules del president de la Diputació representen a tots els dirigents del govern valencià i a tots els membres del Partit Popular ja que ningú l’ha desautoritzat i, per tant, el cas és encara més greu". Escola Valenciana ha criticat durament el talant dels governants valencians "que avergonyeixen a tot un poble".

Al juliol els jutges es reuniran per deliberar sentència, encara que es podria anunciar ja iniciat el curs escolar.

D’altra banda, Escola Valenciana ha recordat que al mes de juliol està previst que aparega la resolució de la demanda administrativa que va presentar fa un any i mig contra la Conselleria d’Educació per incompliment de la Llei d’Ús i l’Estatut d’Autonomia pel que fa al dret d’estudiar en valencià en secundària.

Escola Valenciana ha recordat que continua amb la campanya "Missatges pel Plurilingüisme", que consisteix a fer arribar a Camps i a tots els diputats de la comissió d’educació del govern valencià una postal en què se li demana millores en el sistema educatiu i rigor en la política d’ensenyament de les llengües enfront de la propaganda política sense criteri.