El Mural de març dedicat a Ovidi Montllor

Escola Valenciana llançarà el programa 9 de El Mural ràdio el dimecres quatre de març. A www.escolavalenciana.org/elmural podeu consultar els mitjans de comunicació col•laboradors que li donen difusió. El Mural recupera el doblatge d’Ovidi en la mítica pel•lícula Casablanca, que va inaugurar les emissions de Canal 9 fa 25 anys.

L’escoltarem parlant del pare de qui va heretar la disciplina i el rigor en el treball, dels seus 36 oficis abans de dedicar-se a la música, de l’ideal futur d’una societat justa, de la marginació a la que fou sotmés i del seu amor a Alcoi i a Barcelona. El Mural recorda, en clau valenciana, l’ostracisme a què va ser condemnat, però també destaca com els més joves s’estan trobant amb un personatge extraordinari que difon un missatge vigent al segle XXI farcit de reivindicacions laborals, de drets i de llibertats. Compromés amb la cultura i amb el seu poble fins el final de la seua vida, ha deixat un llegat valuós als músics actuals. En parlaran Feliu Ventura, Hugo Mas i El Diluvi, entre d’altres.

El Mural recupera el doblatge d’Ovidi en la mítica pel•lícula Casablanca que va inaugurar les emissions de Canal Nou fa 25 anys i analitza les circumstàncies per les quals va ser vetat en la seua pròpia casa. En aquest sentit, tindrà la paraula l’equip que, gràcies a una campanya de micromecenatge i a la col•laboració de TV3, està elaborant el documental ‘Ovidi Montllor. El makingof de la pel.lícula que mai es va fer’ on participen els actors Eduard Fernàndez i Rosana Pastor.

El Mural avançarà el contingut de l’última llavor de l’editorial Sembra Llibres, ‘Ovidi Montllor, un obrer de la paraula’ que eixirà a la llum el proper 10 de març, justament el dia que farà 20 anys del seu traspàs. L’autor, Jordi Tormo, rescata 70 poemes i fotografies inèdites per a un llibre que s’endinsa en el vessant més emotiu de la vida d’Ovidi i contribueix a divulgar la figura i l’obra d’un dels nostres creadors més genuïns.

Capítol especial, mereix la seua relació personal amb Vicent Andrés Estellés, a qui va recitar i amb qui va establir una amistat sincera. Núria Cadenes, autora de la biografia d’Ovidi, ens presentarà el llibre,‘Antoni Miró’,publicat per DENES. Es tracta de textos desconeguts fins ara del Vicent Andrés Estellés més sorneguer escrits a l’entorn de 1973 quan recorria el país, acompanyat d’Ovidi Montllor i el músic Toti Soler, albergats pel pintor Antoni Miró, al mas de Sopalmo.

La Companyia alcoiana de Teatre La Dependent presenta al Festival Barnasants, dedicat enguany a l’Ovidi amb el lema ‘Ja no volem molles, volem el pa sencer’, l’espectacle ‘Homentge a T’. La música en viu i les veus dels actors que interpreten l’Ovidi infant i Teresa Mora, la protagonista d’una cançó que esdevé un himne, pintaran de colors El Mural que Escola Valenciana llançarà dimecres 4 de març.

El Mural agafa literalment les paraules de l’escriptor Manel Rodríguez que prepara, juntament amb l’actriu Pilar Almeria, el muntatge, ‘Primavera Ovidi’ al Tetre Micalet de València el proper 30 de març: ‘Cal reivindicar allò que no pot morir, el seu llegat artístic i el seu exemple cívic, el que sempre té de fresc, de nou, de primaveral la seua obra i que potser ara més que mai necessitem per als nous temps que hem d’ajudar a empényer. La nostàlgia i l’homenatge inevitable però sobretot l’energia i l’alegria que ens cal’.