Escola Valenciana afirma que la LOMCE es deroga amb un canvi electoral

La Llei Orgànica per a la Millora de la Qualitat Educativa, també coneguda com a llei ‘Wert’, «únicament es pot derogar des del govern central a les pròximes eleccions generals», ha adduït el president d’Escola Valenciana, Vicent Moreno, que ha aprofitat el començament del curs escolar per recordar a la societat civil que «la recuperació de la dignitat de l’escola pública en valencià sols s’aconsegueix expressant el desacord a la LOMCE, una llei que ens retrau a períodes predemocràtics de la nostra història, quan anem a votar la nova administració central.»

La lenta aplicació de la LOMCE és una de les mesures del nou govern valencià que contrasta amb la implantació avançada de l’anterior consellera d’Educació i que, malgrat tot, «no és suficient per a paralitzar-la amb caràcter definitiu, atès que les competències de Conselleria estan sotmeses al marge legal autonòmic», ha manifestat el representant d’Escola Valenciana.

Per la seua banda, la Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic, organització a la qual s’inscriu Escola Valenciana, ha començat el curs escolar en Infantil i Primària amb una concentració davant del CEIP Sant Àngel de la Guarda de València, per reclamar un canvi educatiu, refer els fonaments de l’educació pública, laica, inclusiva, democràtica, participativa i en valencià, alhora que ha exigit una política educativa basada en el consens i la participació de la comunitat educativa, que a més tinga en compte les necessitats especials d’un sector de la societat en risc d’exclusió social. El director general de Política Educativa, Jaume Fullana, s’ha acostat al col•legi durant la lectura del manifest de la Plataforma.

Paral•lelament, la Plataforma de Castelló s’ha concentrat davant del CEIP Herrero, un dels centres que ha recuperat una de les unitats suprimides. L’acte ha comptat amb la participació de diferents entitats i la presència del regidor d’Educació de l’Ajuntament de Castelló, Enric Porcar, i del regidor Xavi del Senyor. De forma semblant, la Plataforma d’Alacant també ha reivindicat la supressió de la LOMCE i ha triat com a espai la porta de la Diputació Provincial d’Alacant, perquè ha presentant una instància en la qual sol•licita que s’afegisca al programa ‘xarxa llibres’.

Avui la Plataforma ha previst donar la benvinguda als alumnes de Secundària a l’IES Sanchis Guarner de Silla. Es farà una concentració amb la comunitat educativa i es procedirà a llegir el manifest de la Plataforma pel canvi educatiu. El professorat del centre també llegirà un document de propostes de participació.

Durant els pròxims mesos totes les entitats que formen part de la Plataforma desenvoluparan activitats coordinades com a rebuig a la LOMCE. La primera acció del nou curs escolar que ha llançat Escola Valenciana ha sigut la proposta als centres educatius de fer una concentració davant dels seus centres amb un rètol senzill en el qual es puga llegir ‘NO a la LOMCE‘, per tal de manifestar l’oposició a la llei Wert. La finalitat d’aquesta iniciativa és fer fotos de l’acte i que els centres les envien al correu escola.v@fev.org, per a poder penjar-les a les xarxes socials i enviar-les als mitjans. La campanya estarà activa del 10 de setembre al 20 de desembre.