Escola Valenciana celebra el lliurament de guardons de la XIIIa Nit a Alginet

• Reconeixement de la tasca de persones i entitats que treballen per la normalització lingüística
• Presentació de la imatge de les Trobades i el lema
• Eugeni Alemany i Dani Miquel seran els mestres de cerimònia

Enguany, la Federació d’Associacions per la Llengua celebra el 21 de novembre a Alginet la XIIIa edició de la Nit d’Escola Valenciana sota el títol "de la Nit al dia". En aquest marc l’entitat atorga tres guardons de diferent naturalesa per reconéixer el treball de personalitats i associacions que dia rere dia contribueixen a la millora de la salut de la llengua i fomenten l’ús social del valencià en tots els àmbits. Així, Escola Valenciana premia amb els guardons "Intentant la llibertat", dissenyats per l’escultor Andreu Alfaro, la Trajectòria Individual, un reconeixement a persones que treballen pel valencià en l’àmbit educatiu; l’Ús Social del Valencià, el guardó dedicat a col·lectius que basteixen la conservació i difusió de la nostra llengua, i el Guardó Extraordinari, que s’atorga a institucions o personalitats valencianes amb un estret vincle amb la nostra cultura.

El president d’Escola Valenciana, Vicent Moreno, convida a assistir a aquest acte que «posa en valor les xicotetes grans accions cíviques i socials que es desenvolupen al país» i ha remarcat que «suposen una clara contribució a l’enriquiment de la nostra llengua i a la nostra identitat com a poble.»

En un altre ordre de coses, la XIIIa Nit d’Escola Valenciana és el marc en el qual es revela la imatge de les 19 Trobades d’Escoles en Valencià que es desenvolupen al llarg i ample del país i el lema que les agermana.

La vetllada serà amenitzada pel comediant valencià Eugeni Alemany, que serà l’encarregat de conduir l’acte, i pel músic Dani Miquel acompanyat pels Ma·Me·Mi·Mo·Músics.