Catarroja acull cinc dies de cinema en valencià amb la participació de prop de 4300 infants

"L’hivern i la primavera al regne d’Escampeta", "Els Minions", "La residència dels déus", "Del revés" i "Samba", han sigut els títols de les pel·lícules que han visionat els alumnes del CEIP Vil·la Romana, el CEIP Paluzié, el CEIP Jaume el Conqueridor, el CC Sant Antoni I i II, el CEIP Bertomeu Llorenç, el CC Larrodé, Florida Secundària, l’IES Berenguer Dalmau i el CEPA Esteve Paluzié.

En paraules de la coordinadora del projecte, Laura Font, «des d’Escola Valenciana tractem de posar a l’abast de les escoles i els ajuntaments la creació d’una agenda cultural amb pel·lícules en la nostra llengua, a més de proporcionar guies didàctiques del contingut audiovisual perquè els mestres puguen treballar el llenguatge cinematogràfic a l’aula.» Així, Font ha volgut recordar que el catàleg de pel·lícules en valencià que ofereix Escola Valenciana és «una bona opció per a contribuir a la normalitat de la llengua.»

Gràcies al cinema el teleespectador s’exposa al llenguatge audiovisual de forma lúdica, alhora que construeix el coneixement a partir de l’observació i reflexiona entorn de les escenes, personatges i continguts de les pel·lícules.