Escola Valenciana: «Animem la ciutadania a matricular els seus fills en ensenyament en valencià perquè és el programa òptim»

• L’entitat cívica començà la campanya per la matriculació en valencià amb les Trobades d’Escoles en Valencià.

Escola Valenciana, amb el suport de les Unitats per a l’Educació Multilingüe de les universitats, anima els pares i les mares a triar «ensenyament en valencià, el model d’escola pública, laica, igualitària, gratuïta, de qualitat, oberta, participativa, coeducadora, inclusiva, humana, democràtica, crítica, intercultural, innovadora, compromesa amb l’entorn local i global, creativa, i, per descomptat, en valencià», ha manifestat el president d’Escola Valenciana, Vicent Moreno, arran de l’inici de la campanya de matriculació.

L’escola que volem

Una comissió de docents experts de diferents nivells d’ensenyament elaborà les bases del model L’escola que volem: una escola valenciana per al segleXXI en 2015. Escola Valenciana reprén aquest document i el posa a l’abast de la ciutadania perquè s’informe de les millores en qualitat educativa que l’ensenyament en valencià aporta a la formació de l’alumnat.

Un país d’escoles

Durant les Trobades d’Escoles en Valencià, que ja sumen 502 festes per la llengua, es promou l’ensenyament en valencià sota la convicció que les metodologies associades com ara la immersió lingüística són la clau per garantir el domini equilibrat de les dues llengües cooficials del país. Durant les Trobades 2016, a banda d’esperonar la tria de l’ensenyament en valencià, Escola Valenciana ha establit la necessitat de generalitzar l’educació pública, de qualitat i en valencià a tot el sistema educatiu i a tots els centres del país perquè «les bones experiències docents s’han d’estendre a tot arreu i no s’ha de privar cap alumne de rebre la millor formació acadèmica», segons ha comentat el mestre i president d’Escola Valenciana.

Sota el lema ‘Un país d’escoles’, Escola Valenciana ha fet valdre a les Trobades la tasca de tota la comunitat educativa i l’èxit dels programes d’ensenyament en valencià.