Escola Valenciana convida a participar en les Jornades europees ‘Joves, ciutadania, transparència i lluita contra la corrupció’

El 20, 21 i 22 de maig tindran lloc les Jornades europees "Joves, ciutadania, transparència i lluita contra la corrupció", en les quals es presentaran les principals iniciatives institucionals contra la corrupció, i s’intercanviaran experiències ciutadanes de lluita contra la corrupció d’altres països d’Europa.

Els espais acollidors de les activitats són l’Octubre Centre de Cultura Contemporània (20 de maig), Ca Revolta (21 de maig) i el Jardí Botànic (22 de maig).

L’objectiu de les Jornades és doble:

En primer lloc, es tracta de conèixer i debatre les principals iniciatives institucionals contra la corrupció, concretament:

– l’Agència Valenciana contra el Frau i la Corrupció
– el portal de la Transparència de la Generalitat i el Codi de Bon Govern
– la proposició de llei d’incompatibilitats
– el projecte de llei de protecció de funcionaris
– estratègies locals

En segon lloc, es planteja conèixer associacions ciutadanes d’altres estats d’Europa que lluiten contra la corrupció, per aprendre de la seua experiència i debatre amb ells bones pràctiques, així com estudiar la seua aplicabilitat en el cas valencià. Hem de destacar la representació institucional i política, començant per la presència de l’alcalde de València, els representants dels Grups de Podem, Compromís i PSPV-PSOE, de la Conselleria de Transparència, la Diputació de València i els ajuntaments de Barcelona i Elx.

cartell-jornades-europees.jpg

També en l’àmbit associatiu, la representació és plural i significativa, destacant la participació de l’associació italiana RISCC i la croata GONG, a més de les valencianes HUBCívico, Acció Cívica, Fundació per la Justícia i l’Observatori Ciutadà contra la Corrupció.

Cal assenyalar l’excepcionalitat de la iniciativa, tant pel fet de presentar i debatre conjuntament amb la ciutadania les iniciatives institucionals, com per la presència internacional. D’aquesta manera, les Jornades esdeven un marc d’informació, anàlisi, debat i reflexió que ofereixen una oportunitat única, i que significa un precedent important en la tasca de conscienciació ciutadana per a la lluita contra el càncer de la corrupció.

Les jornades són organitzades per l’Observatori Ciutadà contra la Corrupció, constituït per diverses associacions valencianes: Escola Valenciana, Atelier, Perifèries, Acció Cultural del País Valencià, Ca Revolta, Societat Coral El Micalet i Acicom.