Escola Valenciana organitza una taula redona amb Ferran Puchades, Vicent Pitarch, Karlos Bernabé, Rafa Xambó i Anselm Bodoque, com a ponents

• Experts en diferents àmbits del coneixement aportaran la seua visió de la situació actual dels drets lingüístics en les administracions públiques.

• L’entitat cívica ha convidat el regidor de l’Ajuntament d’Oriola i educador social, Karlos Bernabé, perquè enriquisca el debat amb les seues reflexions sobre les exempcions de valencià en zones castellanoparlants.

Representants de diferents àmbits aportaran la seua visió de la situació actual dels drets lingüístics en les administracions públiques i reflexionaran entorn de les àrees en les quals cal incidir per afavorir la normalització de la llengua i el respecte cap als drets humans. El secretari autonòmic de Justícia i Administració Pública, Ferran Puchades; l’educador social i regidor a Oriola, Karlos Bernabé; el filòleg i sociolingüista, Vicent Pitarch; el professor de sociologia a la Universitat de València, Rafa Xambó, i el professor de ciències polítiques a la Universitat de València, Anselm Bodoque, seran els ponents convidats a la taula redona que ha organitzat Escola Valenciana, emmarcada en la campanya ‘Pels nostres drets lingüístics’. La periodista Reis Juan s’encarregarà de moderar l’acte.

drets_acte_21juliol.jpg

Escola Valenciana ha volgut comptar amb les aportacions de l’educador social i psicòleg, Karlos Bernabé, després d’haver visionat la seua aferrissada defensa del valencià al Baix Segura en un vídeo que ha esdevingut viral, amb més de 370.000 visualitzacions a les xarxes socials, durant la seua intervenció com a regidor a l’Ajuntament d’Oriola en el plenari del 30 de juny. Bernabé oferirà la seua perspectiva de les exempcions de valencià en zones castellanoparlants i la necessitat d’introduir la llengua com una matèria més en l’escola, amb l’objectiu de formar ciutadans competents en les dues llengües del país.

requisit_ja_21juliol.jpg

#DretsLingüístics

La taula redona "Parlem dels nostres drets lingüístics" s’insereix en el calendari d’actes que ha programat Escola Valenciana per demanar al Govern valencià la implantació de la plena competència lingüística com a requisit per a accedir a qualsevol treball de la funció pública. Amb el mateix objectiu, l’entitat cívica ha llançat la petició "Pels nostres drets lingüístics" en la plataforma ‘Change.org’, i convida la ciutadania a signar perquè es pose fi a la discriminació per raó de llengua.

Concentració davant de les Corts

El dijous 21 d’abril a les 19 hores, Escola Valenciana es concentrarà de nou davant de les Corts i, per quarta vegada, sol·licitarà al Consell que introduïsca el requisit lingüístic en la nova llei de la funció pública.