El divendres arranca el VIIIé Encontre d’Ensenyants de la Coordinadora de l’Alcoià – Comtat

• La Biblioteca Pública Municipal de Muro serà el centre acollidor.

• Les dos jornades dedicades enguany al foment de la lectura es desenvoluparan els dies 23 i 24 de setembre i l’organització expedirà un certificat d’assistència reconegut pel CEFIRE.

El VIIIé Encontre d’Ensenyants és una activitat formativa reconeguda a la Federació Escola Valenciana com a entitat col·laboradora per la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport. El Servei de Formació del Professorat farà un certificat per acreditar els assistents. Per matricular-se, cal enviar un correu a coordinacio@trobadesalcoiacomtat.cat amb nom, cognoms, centre educatiu i telèfon. També poden assistir persones interessades, sense necessitat de ser docents.

Programació del VIIIé Encontre d’Ensenyants de l’Alcoià i el Comtat

Divendres 23 de setembre

17 – 17’30h. Benvinguda i presentació.

17’30 – 18’30h. Lia Gutiérrez: "Intel·ligències múltiples i emocions. Dues rutes literàries pel Port de Sagunt". Lia Gutíerrez és filòloga i desenvolupa el seu treball sobre la forma d’aproximar la literatura a partir del teball de les emocions i les rutes literàries.

18’30 – 18’45h. Pausa café.

18’45 – 19’45h. Joan Portell "Influència de l’entorn familiar i escolar en l’adquisició de l’hàbit lector". És pedagog, editor, escriptor i crític literari. Ha publicat diversos llibres per a petits i grans. Col·labora en diversos mitjans de comunicació -Catalunya Ràdio, Cavall Fort, Descobrir Catalunya, El Periódico… – i codirigeix amb Pep Molist la revista Faristol, portaveu del Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil. Coordina el programa de promoció lectora Municipi Lector. El trobareu als blocs http://llibresalrepla.blogspot.com.es/ i http://dosditsdefront.eu/.

19’45 – 20’30h. Empatia socioeducativa: "Contes viatgers" (animació i gymkana), a càrrec de Silvia Nadal, d’Empatia socioeducativa, una empresa especialitzada en escoletes vacacionals, animacions, activitats extraescolars i contacontes.

viii-encontre-ensenyants_web.jpg

Dissabte 24 de setembre

10 – 10’30h. Francesc Gisbert: "Què llegim: història de la literatura infantil i juvenil". Francesc Gisbert és doctor en Filologia, professor i escriptor. Ha publicat més de 40 llibres de tots els gèneres. Elabora materials didàctics, per a primers lectors i participa en cursos de formació. Autor d’Una història de la literatura infantil i juvenil valenciana (Bromera). Més informació en www.francescgisbert.com.

10’30 – 10’45h. Pausa café.

10’45 – 12h. Anna Ballester: "Poemania, un taller de poesia". Experta en animació a la lectura, membre de la Fundació Bromera per al Foment de la Lectura, autora del manual Poemania.

12 – 13h. Dolors Insa: "Tècniques per dinamitzar la Biblioteca Escolar". Responsable de la Biblioteca de Cocentaina, experta en animació a la lectura i foment lector.

Aquestes activitats han comptat amb la col·laboració de l’Ajuntament de Muro, l’Ajuntament de Cocentaina, l’Ajuntament d’Alcoi, la Fundació Bromera, Andana Editorial i la Fundació pel Llibre i la Lectura.

ELS PONENTSLia Gutiérrez Joan Portell, Francesc Gisbert, Anna Ballester i Dolors Insa.

MÉS INFORMACIÓ: VIIIé Encontre d’Ensenyaments de l’Alcoià i el Comtat