Laura Font: «L’èxit del cinema en valencià confirma la idoneïtat d’incloure’l a les sales comercials»

dsc_0221.pb.jpg

El cinema és un canal fonamental per assolir la normalització de la llengua. Per aquesta raó, Escola Valenciana ofereix el programa ‘Cinema en valencià’ a les escoles i als ajuntaments, perquè l’incloguen en les agendes culturals. N’és un exemple la projecció d’ahir, El Petit Príncep, als Ocine del centre comercial Aqua. «La bona recepció de la pel·lícula per part del públic un dijous no festiu, fa pensar en la necessitat que les sales comercials programen en horari comercial audiovisuals en valencià», atès que, d’una banda, «les projeccions en la nostra llengua tenen un èxit assegurat, tenen un públic» i, d’altra banda, «oferim continguts de qualitat amb una clara finalitat pedagògica, cosa que anima a pares i mares a compartir aquesta proposta cultural amb els seus fills, i també agrada als mestres, perquè volem que l’ensenyament en valencià vaja més enllà dels límits de l’aula i estiga a l’abast de tots de forma habitual», ha expressat la coordinadora Laura Font.

dsc_0214.xiq3.jpg    dsc_0208xiq.jpg

«Sense cinema en valencià no hi ha normalització»

Des de l’entitat cívica es posa l’accent en el paper del poder polític perquè té la capacitat de promoure el cinema i optimitzar recursos: «els governs que comparteixen una mateixa llengua han d’arribar a un acord audiovisual, no podem esperar més, sabem que el cinema és un mitjà potent per afavorir l’ús social de la nostra llengua», ha advertit Laura Font i ha conclòs: «sense cinema en valencià no hi ha normalització.»

dsc_0210.xiq.2.jpg

dsc_0213.ev.jpg

llibres.jpg

Més informació: Serveis Audiovisuals d’Escola Valenciana.