“Eres important. Fes-te voluntària lingüística”, nova campanya d’Escola Valenciana

• El programa ha format més de 22.300 aprenents i voluntaris de 72 localitats en els primers 11 anys.
• L’entitat cívica espera incrementar substancialment el creixement de participants.
• Els voluntaris i aprenents que vulguen sumar-se al Voluntariat pel Valencià poden adreçar-se al correu info@voluntariatpelvalencia.org.

"Eres important. Fes-te voluntari lingüístic"

La campanya "Eres important. Fes-te voluntari lingüístic" emfatitza el paper dels voluntaris i les voluntàries que regalen el seu temps per ajudar els aprenents de valencià a millorar l’expressió oral i la fluïdesa en situacions quotidianes. «Amb un gest tan senzill com és parlar, conversar en valencià, i passar una estona agradable amb algú que vol aprendre, compartim el nostre coneixement de la llengua i, a més, gaudim d’una experiència humana molt enriquidora», ha comentat el portaveu del Voluntariat pel Valencià, Vicent Font.

dsc_0042.jpg

La coordinadora tècnica del Voluntariat pel Valencià, Dariana Groza, romanesa d’origen i valenciana d’adopció, ha exposat que «Escola Valenciana ha volgut incloure imatges de voluntaris i voluntàries que ja han participat en altres campanyes per evidenciar la fidelitat de molts voluntaris que, any rere any , continuen incrementant el nombre de parlants de valencià de forma altruista a través del Voluntariat pel Valencià.» A més, Dariana Groza ha volgut remarcar la intenció d’Escola Valenciana d’esperonar la participació de voluntaris i aprenents: «volem créixer, volem ajudar a més gent a parlar la nostra llengua», per aquesta raó, «hem centrat la campanya en els voluntaris, gràcies als quals donem continuïtat al Voluntariat pel Valencià», i ha conclòs: «sense la dedicació dels voluntaris no hi hauria Voluntariat i, per tant, tampoc no hi hauria aprenents.»

Per la seua banda, la presidenta de la Coordinadora de Pares i Mares d’Alumnes i Professors d’Ensenyament en Valencià, Laura Font, ha incidit en la importància del Voluntariat pel Valencià «per promoure l’ús social del valencià i crear un espai de solidaritat», alhora que ha al·ludit a «la necessitat de rebre suport per part de l’Ajuntament de València per a desenvolupar de forma habitual activitats com el cinema en valencià, el concurs de literatura Sambori -en el qual participen més de 6.000 xiquets i xiquetes de València-, els concerts de La Gira d’Escola Valenciana, entre altres actes amb els quals la Coordinadora, que treballa per la normalitat de la llengua al cap i casal, afavoreix la creació d’un context valencianoparlant.»

dsc_0048.jpg

El regidor de Govern Interior de l’Ajuntament de València, Sergi Campillo, ha valorat de forma «molt positiva la iniciativa d’Escola Valenciana» i ha mostrat el seu suport perquè «el programa del Voluntariat pel Valencià s’estenga per tota la ciutat.» En aquest sentit, Campillo ha manifestat la intenció de l’Ajuntament de València de fomentar l’ús del valencià i ha recordat que fa unes setmanes van presentar el voluntariat lingüístic «amb més de 200 voluntaris i aprenents.»

Voluntàries i voluntaris

La roda de premsa ha comptat amb la intervenció de tres voluntaris: Salvador Pardo Herrero, el voluntari amb més aprenents del programa, concretament, 243 des de 2010; Rosa Busó, voluntària des de 2006, és una de les imatges de la campanya, i Jaume Martínez, un voluntari molt dedicat a les seues parelles, del qual s’hauria de ressaltar la seua aprenenta Imogen, una anglesa que gràcies a ell ha aprés a parlar valencià, cosa que l’ha ajudat a aprovar el mitjà. Tots tres han compartit l’experiència gratificant que suposa fer-se voluntari lingüístic: «no calen coneixements acadèmics de valencià, l’únic que cal és tindre voluntat i una hora a la setmana per a compartir-la amb algú que té moltes ganes de guanyar soltesa i seguretat, quan parla valencià.» En aquest sentit, els voluntaris han animat la ciutadania a participar en el Voluntariat pel Valencià. Per la seua banda, Vicent Font, també ha contat l’experiència d’11 anys com a voluntari en el programa que s’organitza a Torrent.

dsc_0055.jpg

Mupis

Durant els mesos d’octubre a desembre els suports publicitaris del Voluntariat pel Valencià estaran ubicats als carrers més concorreguts de les tres principals ciutats valencianes. A València, formaran part del mobiliari urbà del 24 d’octubre al 7 de novembre; a Alacant, del 31 d’octubre al 4 de desembre i, a Castelló, de l’1 al 15 de novembre. Castelló presentarà en roda de premsa la nova campanya el proper 31 d’octubre i Alacant ho farà el 2 de novembre. A més dels més de 70 pobles que acullen el Voluntariat pel Valencià des de fa anys, Alzira, Torrent i Albal cediran espais públics per a la campanya i, en el cas de Puçol, l’ajuntament estrena aquest programa.

dsc_0045.jpg

El Voluntariat pel Valencià d’Escola Valenciana es va crear l’any 2005 i, en aquests 11 anys de bagatge, ha aconseguit posar en contacte 22.300 voluntaris i voluntàries de 72 localitats. L’entitat cívica espera incrementar substancialment la participació en aquest projecte gràcies al compromís i la solidaritat dels voluntaris i, també, gràcies a les administracions que proposen als funcionaris el seguiment d’aquest programa per oferir un servei de qualitat a la ciutadania que s’adreça en valencià. L’Ajuntament d’Alacant i l’Ajuntament de València són dos exemples d’administracions locals en les quals s’ha dinamitzat entre els treballadors el Voluntariat pel Valencià. En breu, la Diputació de València també formarà part d’aquesta xarxa.

Més informació

Els voluntaris i aprenents que vulguen sumar-se al programa del Voluntariat pel Valencià poden telefonar al 96 340 70 60 o bé adreçar-se al correu info@voluntariatpelvalencia.org. A més, Escola Valenciana obri la inscripció a les administracions locals perquè puguen incorporar aquest projecte a les activitats que posen a l’abast de la ciutadania.