Escola Valenciana anima a participar en els tres concerts de cloenda de l’Any Tio Canya

L’entitat cívica prengué de referència la cançó Tio Canya en les concentracions #DretsLingüístics davant de les Corts.

Una cinquantena d’entitats i associacions, convocades per la Falla Arrancapins i entre les quals es troba Escola Valenciana, proclamaren l’any 2016 Any Tio Canya. Així, durant tot l’any s’han succeït diversos actes d’homenatge al grup Al Tall per commemorar el 40 aniversari de la creació del Tio Canya, que culminen amb tres concerts a les ciutats de València, Alacant i Castelló.

L’espectacle Reviscola Tio Canya: homenatge a Al Tall. 40 anys del Tio Canya, tindrà lloc el proper dijous de 19 de gener al Teatre Principal de València, el dissabte 21 al Teatre Arniches d’Alacant i el dissabte 28 de gener al Teatre Principal de Castelló. Escola Valenciana anima la ciutadania a participar en aquests concerts que tanquen un intens any d’iniciatives dedicades al Tio Canya, aquell personatge menyspreat per expressar-se en valencià amb qui moltes persones poden sentir-se reflectides en un o altre context.

Al Tall compartirà escenari amb algunes de les formacions que recullen el seu llegat: Musicants, Miquel Gil, Sis Veus per al Poeta, Pep Gimeno Botifarra, Miquel Gironés amb Xiromita Trad Project i els cantadors Apa i Teresa i el versador Josemi Sánchez. L’actuació a València comptarà amb la participació especial de les corals de l’Eliana, el Micalet i Vinalesa.

Tio Canya

Tio Canya és una cançó que ha esdevingut símbol dels drets lingüístics dels valencians davant de les administracions públiques i és la reivindicació de l’autoestima dels valencians i les valencianes com a poble. Per aquesta raó, Escola Valenciana la va prendre de referència en les concentracions mensuals davant de les Corts i el Palau de la Generalitat. Amb aquesta composició del conjunt Al Tall, l’entitat cívica inicià la campanya #Dretslingüístics amb l’objectiu de demanar al Govern valencià la introducció de la plena competència lingüística com a requisit per a treballar en la funció pública. A més, durant aquestes convocatòries, Escola Valenciana va repartir auques del Tio Canya, il·lustracions que mostren la substitució lingüística i l’esperança en la transmissió de la llengua.

ENTRADES REVISCOLA TIO CANYA

València

19 de gener a les 19 hores al Teatre Principal: www.entradas.com

Alacant