Escola Valenciana col·labora amb Oxfam Intermón per promoure el comerç just amb la confecció de les samarretes de les Trobades

Les Trobades d’Escoles en Valencià 2017 comptaran amb una producció tèxtil basada en els estàndards de qualitat del comerç just que promou Oxfam Intermón a 36 països. Amb aquesta iniciativa, Escola Valenciana pretén crear oportunitats als productors més desafavorits gràcies al compromís d’Oxfam Intermón amb l’ONG banglasdeshiana Aarong Brac.

• La producció de samarretes per a les Trobades és la comanda més gran per a Oxfam Intermón a tot el País Valencià.

• Les samarretes ‘En valencià, creixem’ són una garantia de pràctiques comercials justes a Bangla Desh.

Les samarretes de les Trobades, a més de ser la imatge corporativa d’Escola Valenciana i símbol de cohesió territorial, són el resultat d’un treball desenvolupat en condicions laborals dignes, sota criteris d’igualtat, transparència, responsabilitat i respecte del medi ambient. Les samarretes ‘En valencià, creixem’ són una garantia de pràctiques comercials justes i, per descomptat, asseguren l’absència de treball infantil i forçat. «La confecció de les samarretes porta el segell Oxfam Intermón, per tant, sabem que tot el procés de producció, des de la recollida del cotó fins a l’estampació del dibuix en la tela, s’ha desenvolupat de forma justa, sense explotació humana i sense intermediaris», ha declarat el president d’Escola Valenciana, Vicent Moreno.

Amb tot, el portaveu de l’entitat cívica ha volgut insistir:«es tracta d’un acte de coherència amb el compromís social i l’educació en valors que Escola Valenciana promou a les escoles que formen els ciutadans del futur a les escoles. És molt senzill: volem transformar la societat, ensenyem l’alumnat a ser just, a créixer amb valors de pau i solidaritat perquè siga crític i rebutge els abusos tant en les relacions familiars, personals, laborals o comercials el dia de demà.»

Oxfam Intermón

Des de fa més de 20 anys, Oxfam Intermón aposta pel comerç just com una eina més de desenvolupament de les comunitats dels països pobres i per promoure vides que canvien vides. El comerç just assegura la dignitat, la igualtat i la transparència en les relacions de treball i permet millorar les condicions de vida dels productors i productores dels països del Sud. «Des d’Oxfam apostem en la moda i en la confecció per un tracte directe amb els productors, treballem amb cotó de primera qualitat, recolzem projectes on els beneficis donen més opcions de futur per a moltes famílies, en aquest cas, a Bangladesh. Poder fer-ho de la mà d’una entitat com Escola Valenciana és una gran satisfacció perquè ens permet potenciar i multiplicar el nostre missatge, fent visible una visió positiva i viable del treball de molta gent que vol un futur millor en el Sud», assenyala Paco Juan, responsable de l’activitat de Comerç Just a Oxfam Intermón.

Durant el passat exercici 2015 – 2016 l’organització va realitzar compres a 112 grups de productors i productores de 36 països d’Àfrica, Àsia i Amèrica Llatina.

Aarong BRAC

Aarong és la divisió comercial de BRAC, una ONG local que treballa a Bangladesh des de l’any 1971. L’entitat treballa per fer valdre l’artesania bengalí oferint un
mitjà de vida sostenible a les prop de 65.000 persones artesanes distribuïdes per tot el país i una capacitació tècnica sobre productes i dissenys. Els beneficis d’Aarong recauen en BRAC, que els empra per millorar les vides de la població més pobra de zones rurals del país a través de projectes de desenvolupament per a les comunitats dels artesans, dirigits a sanitat, educació, capacitacions i habitatges.

Amb 13 centres de producció i 653 subcentres distribuïts al voltant del país, Aarong s’ha convertit en una gran ambaixadora de l’artesania bangladeshí, sent una cadena comercial amb botigues a les principals ciutats del país: Dhaka, Chittagong, Khulna i Sylhet i una a Londres.

Adquisició de la samarreta ‘En valencià, creixem’

• A les escoles que participen en les Trobades d’Escoles en Valencià.
A la botiga d’Escola Valenciana.