Festa per la Llengua a les Coves de Vinromà

El diumenge 13 de maig, a partir de les 10 del matí, tindrà lloc la quarta edició de la Festa per la Llengua de les comarques del nord valencià, que comptarà amb la participació de centres educatius, AMPA i entitats del Maestrat, els Ports i municipis veïns.

Seguint la dinàmica habitual de la Festa per la Llengua, els principals destinataris dels tallers i paradetes seran els xiquets i les xiquetes, protagonistes de la principal premissa d’aquestes celebracions: la reivindicació d’una educació de qualitat i en valencià.

Una vintena d’escoles i instituts, acompanyats d’associacions culturals, editorials i altres entitats cíviques, oferiran al públic assistent la possibilitat de treballar amb manualitats (marcallibres, papiroflèxia, flors amb càpsules de café reciclades, agulles de pit, etc.), aprendre a reparar les punxades dels pneumàtics de la bicicleta, fer de botafocs, participar en un taller de lectura, contacontes, jocs tradicionals o un taller de robòtica.

Durant la celebració de la Festa per la Llengua, hi haurà diverses actuacions a l’entaulat, a càrrec d’agrupacions folklòriques i musicals de les Coves. També es podrà visitar l’exposició dels treballs participants en el concurs de logotips de l’associació Maestrat Viu.

Els actes previs al diumenge, 13 de maig, van començar amb la projecció de la pel·lícula "El gat amb botes", al saló d’actes de la Caixa Rural de les Coves, aquest dissabte, 6 de maig.

La vespra de la Festa, el dissabte 12 de maig, hi ha programada la representació d’una adaptació de l’obra "El florido pensil", a càrrec del grup Margalló Teatre, com també la presentació del llibre "Terra, costum i conflicte", amb presència de Joan Francesc Mira i de l’autora, la covarxina Laura Villaplana.

Podeu veure el programa complet en aquest enllaç o accedir-hi a través del codi QR per a telèfons mòbils.

A banda, la celebració de la Festa per la Llengua d’enguany vol ser una mostra pública de la unitat de mestres i famílies a l’hora de refermar el valor d’una escola de qualitat i per a tothom, davant de les polítiques de retallades en els pressupostos d’educació, l’augment de les ràtios d’alumnat per aula o uns projectes d’ensenyament plurilingüe que no poden deixar de costat la protecció i arrelament de la nostra llengua. No debades, el lema d’enguany és "Ara més que mai, ni un pas enrere. Tots junts per un ensenyament públic, en valencià i de qualitat!".

Aquesta Festa va començar fa uns anys amb la idea d’unir els municipis de l’interior de Castelló, i s’ha estés amb la participació de centres i entitats de localitats costaneres, des de Vinaròs a Torreblanca.