Una setmana cultural dedicada a Enric Valor enceta les activitats de la Trobada de la Ribera

Una de les primeres activitats previstes és la inauguració de l’exposició Sendes i carenes, el món d’Enric Valor a l’Auditori Municipal de Llombai el pròxim 23 de març a les 19 hores. L’acte comptarà amb la presència del coordinador de l’exposició, Victor Labrado. Posteriorment, es presentarà en el mateix lloc, el llibre Escola valenciana, 25 anys de trobades, una publicació singular i de gran format que recull el quart de segle d’història d’aquesta entitat cívica valenciana que ha esdevingut un dels moviments socials més importants dels últims anys. Amb la presència de Víctor Labrado, autor d’aquest llibre, Josep Chaqués, primer president d’Escola Valenciana i Diego Gómez, un dels darrers presidents de l’entitat cívica, es conversarà sobre els orígens d’Escola Valenciana, vinculats estretament a la comarca de la Ribera on va esclatar una de les primeres llavors d’aquesta moviment cívic valencià.

La segona jornada d’aquesta setmana d’Enric Valor serà el dijous 24 de març, amb la conferència a les 19 hores en l’Auditori de Llombai a càrrec de dos dels experts més rellevants en l’obra d’Enric Valor: Vicent Brotons, professor de la Universitat d’Alacant i de la Unitat per l’educació multilingüe i Rosa Serrano, editora de Tàndem.

Finalment, aquesta jornada d’activitat està previst que es tanque el divendres 25 amb una lectura col·lectiva de la rondalla d’Enric Valor que ocorre en la comarca de la Ribera: El llenyater de Fortaleny. L’acte està previst que s’inicie a les 19 hores a l’Auditori de Llombai i reunirà a personalitats de la vida social i cultural de la comarca,  com els alcaldes de Llombai i Fortaleny, la presidenta de la Mancomunitat de la Ribera Alta i el president de la Mancomunitat de la Ribera Baixa; els escriptors Enric Lluch, Josep Antoni Fluixà, Josep Lozano; el cantants Dani Miquel o Paco Múñoz; a més d’alguns directors dels centres educatius de la comarca, entre d’altres.

Activitats per als escolars

La setmana d’Enric Valor també comptarà amb activitats adreçades als més menuts, ja que dins del programa s’ha previst la realització de sessions d’animació lectora a càrrec d’Emili Gascó per als escolars de Catadau, Alfarb  i Llombai.