30.000 persones a Cocentaina, Polop, La Font de la Figuera, Sant Vicent i Vinaròs

Unes 30.000 persones entre pares, mares, alumnes i professors van acudir el cap de setmana passat a les Trobades celebrades a Polop, Cocentaina, Vinaròs i La Font de la Figuera. Unes Trobades que han centrat el seu missatge en l’escandalós desnivell entre la immensa demanda d’ensenyament en valencià, que supera ja el 50%, i l’escassa oferta que se situa al voltant del 30%. Aquestes Trobades completen la celebrada divendres a Sant Vicent, que va congregar 1500 alumnes i professors de secundària.

Les Trobades de dissabte van comptar amb la presència del delegat del govern Ricardo Peralta, que de matí va assistir, acompanyat dels responsables comarcals d’Escola Valenciana, a La Font de la Figuera i al migdia a Cocentaina.  També van assistir a  les Trobades el diputat de Compromís Enric Morera, la diputada del PSPV Vicenta Crespo i la responsable d’educació del PSPV Pilar Sarrión. També la pràctica totalitat dels regidors i alcaldes de Polop, Cocentaina, Vinaròs i La Font de la Figuera.

En total, durant aquest dia es van organitzar més de 250 tallers i van participar més de 200 centres educatius.

Diego Gómez, president d’Escola Valenciana, va anunciar "l’increment de les mobilitzacions durant aquest mes de juny i setembre si la Conselleria d’educació no obri més línies en valencià, seguint les peticions de centres i famílies".

Les Trobades, que van començar la primera setmana del mes d’abril, s’apropen ja als 200.000 assistents, a falta de la darrera trobada a Albalat del Tarongers el proper 6 de juny. D’altra banda durant aquestes darreres trobades s’han repartit unes 15.000 postals físiques de la campanya "Missatges pel Plurilingüisme", que demana a Camps més rigor i recursos per a l’ensenyament de les llengües als centres escolars.

A més, Vinaròs, l’Alcora, Cocentaina, Calp i Polop acullen aquest cap de setmana concerts de La Gira-Festival itinerant de música en valencià- i superaran els 3000 assistents. En total, La Gira supera ja els 15.000 assistents i preveu arribar aquest any als 25.000.